Ceny: |
|
|
Soutěže: | Urbanistický projekt roku 2023 | |
Zkráceně: | Soubor staveb Městský okruh a Libeňská spojka | |
Ulice: | ||
Město: | Praha Libeň | |
Kraj: | hl. m. Praha |
Popis objektu:
Předpokládaná celková doba výstavby souboru staveb je 6 - 10 let podle ekonomických možností investora, souběhu prací a rozsahu dopravních omezení. Předpokládaný termín zahájení výstavby je rok 2025.
Předpokládané celkové stavební náklady souboru staveb činí cca 51 mld. Kč bez DPH v c. ú. 2019/II (61,5 mld. Kč s DPH). Náklady zahrnují kompletní práce bez nákladů na projektovou a inženýrskou přípravu, průzkum a majetkoprávní vypořádání. V ceně jsou zahrnuty i některé související investice, jako clonící objekty, parkové a vegetační úpravy, občanská vybavenost, nové cyklostezky, úpravy veřejného prostoru atd.
Očekávané přínosy realizace souboru staveb z hlediska dopravní sítě spočívají i ve schopnosti kapacitní a bezpečné komunikace nadřazeného komunikačního systému na sebe navázat dopravní zatížení a změnami v redistribuci na celé ovlivněné části komunikační sítě docílit tzv. celospolečenských úspor. Úspory vyplývají zejména ze snížení exhalací plynulejší jízdou vozidel, snížení nehodovosti a nákladů z ní plynoucích, snížení nákladů na hodnotu času při přepravě zboží, snížení provozních nákladů vozidel plynulejší jízdou a opotřebením a snížení cestovního času uživatelů. V souladu s rezortní metodikou MD ČR z posouzení vyplývá, že při zohlednění specifického postavení Prahy ve srovnání s ostatními českými městy (především v rovině ekonomické) bude stav s realizací souboru staveb oproti stavu bez realizace generovat výše uvedené celospolečenské úspory v hodnotě cca 2,3 mld. Kč za rok. Z hlediska celkových socioekonomických přínosů byla stavba vyhodnocena jako přínosná i přes fakt, že do analýzy nebyla zahrnuta řada dalších pozitivních aspektů, jako jsou např. delší doba životnosti tunelových staveb oproti povrchovým komunikacím a možnost urbanistického dořešení využití povrchů nad tunelovými úseky, zlepšení podmínek pro vedení veřejné hromadné dopravy a bezmotorové dopravy na paralelních komunikacích, možnost vedení linek MHD po trase souboru staveb a poskytnutí podmínek pro účinnou regulaci automobilové dopravy v oblasti uvnitř Městského okruhu.
Soubor staveb je prostorově zkoordinován s ostatními významnými městskými, státními, ale i soukromými záměry ve svém okolí (např. východní trasa VRT v oblasti Balabenka, vlaková zastávka Praha - U Kříže, vlaková zastávka Praha – Malešice u Metro Depo Hostivař, Jarovská třída, Vysočanská radiála II. etapa, zahloubení Holešoviček, tramvajová trať Počernická, Hostivařská spojka, Jižní obchvat Libně atd.).
Typologický druh stavby: | |
Kategorie: | |
BIM: | Ne |
Autor: |
Pavel Šourek, Jan Kasl, Richard Labanc, Lukáš Grünwald, Michal Rebec, Zbyněk Froněk, Čestmír Kříž, Klement Valouch, Zuzana Boušková, Pavel Krpec, Zuzana Johanidesová, David Mareš, Tomáš Feistner, Št
|
Projektant: |
JK Architekti
|
Přihlašovatel: |
JK Architekti
|
Investor: |
Hlavní město Praha
|
Plány: | |
Další soubory: | |
Články: |