Soutěže: | Stavba roku dopravní a technické infrastruktury 2024 |
Zkráceně: | Rekonstrukce Negrelliho viaduktu Praha |
Ulice: | |
Město: | |
Kraj: | hl. m. Praha |
Počet hlasů: | 17 |
Popis objektu:
Negrelliho viadukt, propojující Holešovice a Karlín, je významnou dopravní a architektonickou dominantou. Tvoří ho 15 železničních mostů z cihel, žuly, pískovce a moderních ocelobetonových konstrukcí.
Viadukt začíná za nádražím Praha Masarykovo, překračuje Florenc, Vltavu a ostrov Štvanice, a pokračuje ke stanici Praha Bubny. Po plánované modernizaci trati Praha–Kladno podpoří příměstskou dopravu a sníží závislost na automobilové dopravě, čímž přispěje ke zlepšení životního prostředí. Zachová si přitom svou historickou hodnotu.
Typologický druh stavby: | Stavby pro dopravu (silnice, komunikace, tunely, mosty, železnice, propusti, parkoviště, garáže, servisy, depa, nádraží, letiště, čekárny, čerpací stanice) |
Kategorie: | Rekonstrukce |
BIM: | Ne |
Projektant: |
SUDOP Praha a.s.
|
Dodavatel: |
Společnost Negrelliho viadukt - HOCHTIEF CZ a. s.; STRABAG Rail a.s.; AVERS spol. s r.o.
|
Přihlašovatel: |
HOCHTIEF CZ a. s.
|
Investor: |
Správa železnic, státní organizace, Stavební správa západ
|
Plány: | |
Další soubory: | |
Články: |