Soutěže: | Stavba roku dopravní a technické infrastruktury 2024 |
Zkráceně: | Optimalizace traťového úseku Děčín východ - Děčín - Prostřední Žleb |
Ulice: | |
Město: | |
Kraj: | Ústecký |
Počet hlasů: | 21 |
Popis objektu:
Modernizace 1,3 km dlouhého úseku trati na I. tranzitním koridoru zahrnuje výměnu historického mostu přes Labe, sanaci tunelů Stoliční hory a úpravu železničního svršku i spodku. Projekt zachovává historický význam mostu z let 1873–1874 a splňuje současné ekologické i technické standardy. Rekonstrukce probíhá v chráněných územích CHKO Labské pískovce a NATURA 2000 s důrazem na šetrnost k přírodě. Výsledkem je bezpečnější, spolehlivější a komfortnější železniční doprava s posílením mezinárodní nákladní přepravy.
Typologický druh stavby: | Stavby pro dopravu (silnice, komunikace, tunely, mosty, železnice, propusti, parkoviště, garáže, servisy, depa, nádraží, letiště, čekárny, čerpací stanice) |
Kategorie: | Rekonstrukce |
BIM: | Ne |
Projektant: |
"SP + SEU Děčín - Prostřední Žleb DSP"
|
Dodavatel: |
"Společnost most Prostřední Žleb", zastoupená správcem společnosti STRABAG Rail a.s.
|
Přihlašovatel: |
"Společnost most Prostřední Žleb", zastoupená správcem společnosti STRABAG Rail a.s.
|
Investor: |
Správa železnic, státní organizace
|
Plány: | |
Další soubory: | |
Články: |