Soutěže: | Stavba roku dopravní a technické infrastruktury 2024 |
Zkráceně: | Lávka pro pěší v ŽST Pardubice, hl.n. |
Ulice: | |
Město: | |
Kraj: | Pardubický |
Počet hlasů: | 387 |
Popis objektu:
Ocelová lávka v Pardubicích, dlouhá téměř 300 metrů, překonává železniční koridor a propojuje výpravní budovu, nástupiště a Terminál B s pardubickou částí Dukla. Konstrukce, inspirovaná siluetou vlakové soupravy, je nesena železobetonovými pilíři tvaru Y a zastřešena obloukovými žebry. Lávka nabízí bezpečný a bezbariérový přístup díky pěti výtahům a čtyřem dvojicím eskalátorů. Tento projekt nejen odstranil nutnost nebezpečného přecházení kolejí, ale také vytvořil novou dominantu pardubického železničního uzlu, která harmonicky navazuje na historické i moderní prvky města.
Typologický druh stavby: | Stavby pro dopravu (silnice, komunikace, tunely, mosty, železnice, propusti, parkoviště, garáže, servisy, depa, nádraží, letiště, čekárny, čerpací stanice) |
Kategorie: | Novostavba |
BIM: | Ne |
Projektant: |
SUDOP PRAHA a.s.
|
Dodavatel: |
Sdružení Pardubice - Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., Eurovia, GJW, EŽ
|
Přihlašovatel: |
Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
|
Investor: |
Správa železnic, státní organizace
|
Plány: | |
Další soubory: | |
Články: |