Soutěže: | Zahraniční stavba roku 2024 |
Zkráceně: | FSE209 – Bergtunnlar Skärholmen (Obchvat Stockholmu) |
Ulice: | |
Město: | |
Kraj: | |
Počet hlasů: | 184 |
Popis objektu:
Koordinace projektantů a výrobních bloků byla klíčová při výstavbě Obchvatu Stockholmu, jedné z největších dopravních staveb ve Švédsku. Díky využití technologie BIM (Building Information Modeling) a CDE (Common Data Environment) bylo možné efektivně sdílet data mezi všemi účastníky výstavby. Atributy a metadata jednotlivých prvků byly detailně zpracovány, což zjednodušilo kontrolu kvality a sledování změn během výstavby.
3D modely hrály zásadní roli při výpočtech kubatury a pro geodetické účely, což umožnilo přesné zaměření stavby a následnou kontrolu skutečného provedení. Projekt zahrnoval také významné podzemní práce, jako je 200 metrový tunel pod jezerem Mälaren a rozsáhlé mimoúrovňové křížení se stávající dálnicí E4. Součástí stavby byl přístupový tunel do přírodní rezervace Sätra a další infrastrukturní prvky, včetně autobusových rampových tunelů.
Velký důraz byl kladen na snížení environmentálního dopadu. Asi 20 % rubaniny bylo transportováno na deponii po vodě, což výrazně snížilo zatížení silnic. Zbylá rubanina byla přetříděna a znovu použita při stavbě, například na zásypy a do vozovkových vrstev. Celkové řešení projektu bylo přizpůsobeno platným evropským a švédským standardům, včetně únikových cest, což zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti a funkčnosti
Typologický druh stavby: | |
Kategorie: | |
BIM: | Ne |
Projektant: |
ELU Konsult AB
|
Dodavatel: |
S u b t e r r a a.s. (dceřiná společnost SBT Sverige AB)
|
Přihlašovatel: |
S u b t e r r a a.s. (dceřiná společnost SBT Sverige AB)
|
Investor: |
Trafikverket
|
Plány: | |
Další soubory: | |
Články: |